PDA

View Full Version : Swedish Section

Enigma
7th June 2008, 02:16
Vi har svenskan här!

We have a lot of Swedes and Swedish speakers. We should have a Swedish section.

Opeth
7th June 2008, 09:48
Gött, konstigt att ingen kommit på denhär threaden tidigare.
Var i USA bor du enigma?

Enigma
11th June 2008, 07:50
Sweden section! We swedes demand it!

nudieformytummy
11th June 2008, 11:33
yeah.. I support that although I am not a swedish...
Nudies is from Sweden and how come there is no single thread for Swedish?
hahahaaa
just my 2 cents

Legoland
19th June 2008, 22:53
Vad gör ni på midsommar gott folk?

Opeth
20th June 2008, 05:29
^^

Jobbar dubbelpass hela midsommarhelgen (fredag, lördag och söndag) så inget firande för min del.
Själv då??

Glad midsommar till alla förresten!!

lilldavid
22nd June 2008, 10:16
Glad midsommar i efterskott!

Trist Opeth, men det går nog fler tåg

Vi var på min bakgård, drack konstant från kl två till kl två. fortfarande lite knäckt, men det var jävligt trevligt. I går hade vi bakis skräck/science fiction kavalkad och såg bland annat världens sämsta film: "The death of Ian Stone"

va gjorde du Lego?

loste
23rd June 2008, 00:04
Når er midtsommer i Sverige da?
Her er det 23 juni, i morra. juhuuu, da er det bursdgen min også, kul dag å ha den på for da fester allle og det brennes mange bål lngs stranden her.

Kalles 23 juni sankthans aften i Sverige også?

Legoland
23rd June 2008, 00:30
Jag var i Laröd norr om stan grillade och drack sponsrad grolsh med mina bästa vänner, det blev lite avstämning innan roskilde och lite fotboll, lite dans och väldigt väldigt sommrigt och underbart. lägger in en liten bild komplett med min rejäla kagge.

http://farm4.static.flickr.com/3050/2602273600_30af970052.jpg?v=0

Legoland
23rd June 2008, 00:31
Loste, midsommar är alltid på en fredag i Sverige. Fredagen efter sommarsolståndet om jag inte minns fel. den 23 är ingen speciell dag här.
Grattis på födelsedagen!

lilldavid
27th June 2008, 08:05
Tyckte det var lite kul att när man använder google translate så blir watari "barnbassängbredd"

denimjunkie
8th September 2008, 08:34
Hej, Mattias heter jag och jag är utlandssvensk (Barcelona). Jag har varit med i denna listan längre än de flesta men inte postat så flitigt.

Vi ses!

Mattias

Legoland
22nd September 2008, 13:09
jag hade kunnat leva med att bo en tid i barcelona. efter den tiden hade jag nog dött av min livstil i barcelona. men det hade det kunnat vara värt.

Steng0lv
29th April 2009, 22:52
här har ni en till svensk , en skånepåg :-P

ralf
10th May 2009, 13:08
.. och jag är från Dalarna ursprungligen. Pluggar för närvarande i Uppsala efter en sväng i götebarjjjj.

Steng0lv
10th June 2009, 17:43
ingen mera svenne-banan här? :P haha

veroaero
12th June 2009, 03:01
Jo, jag! Jag ar fran Sundsvall men bor just nu i Los Angeles! Finfint vader men trafiken ar lite varre...

Steng0lv
12th June 2009, 12:36
ah jäkla lyx då :D Här i sverige ( iallfall i skåne ) regnar det som fan. Har gjort det nu i en vecka typ.

.. Får hoppas på sol till nästa vecka , midsommar då ju :D

smoothglider
1st April 2010, 19:19
Jag tänkte väcka liv i en väldigt gammal tråd och skriva hej :)

Jag är östgöte, men bor i Stockholm.

mattias
23rd November 2010, 00:34
Det verkar inte vara mycket på gång i den här tråden. Dock kul att den finns. Precis dom dj så heter jag också Mattias och det var jag som startade det här forumet för nästan exakt 7 år sedan nu. Jag bor i Hawaii sedan en lång tid tillbaka och besöker Götet en gång om året.

Vi behöver fler svenskar på det här forumet eftersom ändå Nudie Jeans och personen bakom den här sajten är från Sverige. Hjälp till och rekrytera. :-)

Ha de bra! Aloha!

nudiepunkmajorna
2nd February 2011, 08:22
Keep it simple- keep it english. Over and out //NPM

offyatree
2nd February 2011, 08:56
any fans of stieg larsson's millenium trilogy? the books were fantastic so were the movies.

nudiepunkmajorna
2nd February 2011, 09:07
^oh man are you into that hype brother?;-) They were ok, not more than that, in my opinion

offyatree
2nd February 2011, 09:09
well i dont really care if it was a hype or not, i enjoyed them :)

nudiepunkmajorna
2nd February 2011, 09:15
^well fooling around is what i do this morning and i liked them as well. But not that much that i would put a word like fantastic to describe it:-)

offyatree
2nd February 2011, 09:35
any other cool swedish authors or movies you could recommend to non swedish? i'd appreciate it!

Freidrich
2nd February 2011, 11:10
Let the Right One in is great. It's a movie that should be watched with Swedish audio and English captioning. There's a Hollywood version nowadays but the trailer made me sick... Check the original out

Kille från STHLM här by the way, jag brukar svänga förbi Skånegatan nån gång varannan månad :)

nudiepunkmajorna
2nd February 2011, 11:25
Fan va gött, vem pumpade inte igång lite energi i den här slöa tråden- jodå mr nudie minsann. Haha. Trevligt att råkas Friedrich, jag är göteborgare- va en sväng förbi skånegatan sist jag var uppe i mörka Mordor(Sthlm), var där över en helg- sen åkte jag tillbaka till ljuset igen;-)

Låt den rätta komma in- vampyrfilmen va? - shit va hajpade den var också- gaah, men den var helt okej. Synd att den kom mitt uppe i all vampyrfeber världen över, hade gjort sig ännu större om det varit lite lugnare. För visst är det en vampyrfilm? catch you on the flipside, not Mordor(Sthlm)!;-) // Per A.K.A nudiepunkmajorna alias N.P.M

Freidrich
2nd February 2011, 12:48
Hej på dig NPM! Haha mm Götet är otroligt trevligt och vackert men att kalla Sthlm för Mordor är lite å ta i :) Och ja LDRKI är John Ajvide Lindqvist film och bok. Det är skönt med en mörk vampyrfilm i kontrast till Twilight-skiten. Jag gillade den skarpt men to each his own!

fairylicks
2nd February 2011, 12:52
It´s not swedish but danish. "I Kina spiser de hunde!".

"Let the right one in" is a great movie indeed...

Atzec
2nd February 2011, 12:59
the same guy made some more good movies. especially "adams aebler".

Freidrich
2nd February 2011, 13:04
Oh its a movie? I thought he just said that they eat dogs in China and was like "ok thats nice..." lol

nudiepunkmajorna
2nd February 2011, 13:05
excuse me danish? is it really so, Låt den rätte komma in, am totally misstaken now?

"Let the right one in" is a great movie indeed...

fairylicks
2nd February 2011, 13:09
LDRKI is swedish

IKSDH is danish

nudiepunkmajorna
2nd February 2011, 13:12
^thansk for clarifying, took the post away- dont wanna be a totally idiot all the time- im not a moviemonster so i shouldnt discquss it. haha

James101
22nd September 2012, 20:13
Är också från Sverige. Bor för närvarande i Jönköping.

mattias
24th September 2012, 17:07
Apropå filmer som diskuterades innan så önskar jag, som utlandssvensk, att dom hade fler svenska filmer på Netflix. Förhoppningsvis kommer det fler nu när Netflix håller på att etablera sig i Sverige. Så Arn och Ondskan nyligen. Jävligt bra filmer!

Vill ni läsa mer om där jag bor, Hawaii, så hittar ni mig på min blogg: http://hawaiibloggen.se

Ha de bra!